• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Zmarta - Jämför lån (ny)
3. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Nätlån - Lån utan UC
9. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Vivus - Lån utan UC

Förlänga lån hos DinFinans

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 054
Mottagna reaktioner
13 789
Poäng
9 547
Vilket inkassobolag har dinfinans?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 054
Mottagna reaktioner
13 789
Poäng
9 547
Tydligen inte...
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Har tänkt förlänga mitt lån hos DinFinans denna månad men får ingen kontakt med dem. Vad tycker ni jag ska göra? Betala in på samma sätt som i mars och hoppas det går vägen eller vad?
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Fick svar från DinFinans att de har ändrat sina direktiv så de har höjt beloppen för förlängning så jag får betala lika mycket i förlängningsavgift som räntan är på 30 dagar.
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
978
Poäng
907
Bekräftelse från DinFinans vid förlängning

Har för andra gången förlängt mitt lån hos DinFinans i väntan på skatteåterbäringen då jag ska lösa det eftersom det är hutlöst dyrt att förlänga. Min fråga är har någon fått bekräftelse i någon form mejl, brev eller sms när ni förlängt? Vet ju inte om de fått min betalning och får inte tag på dem för att få det bekräftat. Fick inte något första gången heller eller ny faktura så jag undrar om det kommer att dyka upp något från inkasso eller fogden då jag inte vet om betalningen registrerats. I maj kommer jag inte betala någon förlängning utan betalar hela skulden när skatten kommer i juni då 1010 kronor för ca 2 veckor är alldeles för mycket. Men på de lån jag haft och har som jag förlänger har jag alltid fått sms eller mejl att de mottagit min betalning.
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
978
Poäng
907
Fick svar från DinFinans att de har ändrat sina direktiv så de har höjt beloppen för förlängning så jag får betala lika mycket i förlängningsavgift som räntan är på 30 dagar.
Jag har också fått höjd avgift på mitt DinFinans lån utan att de meddelade mig om det och det var efter att jag förlängt en gång, ytterligare en anledning att lösa detta lån vem vet om de tänker fortsätta höja förlängningsavgiften fler gånger de har den högsta förlängningsavgiften av dem alla.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
jag mailade och frågade om delbetalning och fick bekräftat att delbetalning på 4 ggr var ok men samma dag fick jag ett betalningsföreläggandebrev från KF dit dom skickat ärendet. Inte bra då jag fick löfte om annat.
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
978
Poäng
907
Mejlade du dem innan lånet förfallit eller efter, de skriver i sina villkor att för att få avbetalningsplan måste man kontakta dem innan förfallodag. Är det innan så är det skandal att de inte följer sina villkor vet ej om det hjälper att kopiera deras mejlsvar och visa upp för KFM att du har skriftligt på att de beviljat en avbetalningsplan. Har de beviljat avbetalningsplan efter att lånet förfallit skulle jag göra samma sak skicka mejlsvaret till KFM och se om det hjälper. Hur än det är så är det riktigt dåligt av dem att göra så här för de måste ju ha ansökt om betalningsföreläggande innan de gav dig avbetalningsplan.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp